مزیت های فروشگاه اینترنتی :

مزیت های فروشگاه اینترنتی :

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که کسب و کارهای بزرگ چگونه این همه موفقیت کسب کردند و گوی سبقت را از رقبای خود ربودند؟ مسلما فاکتورهای مثل داشتن تخصص، همت و پشتکار ، تلاش بی وقفه، برنامه ریزی و مدیریت مناسب و … در رسیدن به موفقیت های بزرگ بسیار مهم و حیاتی است. یکی دیگر از این فاکتورهای موفقیت استفاده مناسب و به موقع از موقعیت و امکانات و درک مناسبی از شرایط حاکم بر جامعه می باشد . با پیشرفت روز افزون علم و فناوری و به وجود آمدن کسب و کارهای آنلاین داشتن یک فروشگاه آنلاین یا وب سایت کاملا ضروری است . داشتن یک فروشگاه اینترنتی یا وب سایت علاوه بر اینکه یک اعتبار برای آن شرکت و یا سازمان محسوب می شود مزایای بسیار زیادی دارد از جمله عدم تعطیلی و در دسترس بودن 365 روز سال 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز، داشتن مشتریان بیشتر از تمام نقاط جهان، هزینه های کمتر نسبت به فروشگاه فیزیکی، مدیریت آسان محصولات و خدمات و… و چندین و چند مزیت دیگر که در ادامه به چند مورد از این مزایا به طور خلاصه پرداخته ایم.

1- جذب مشتریان بیشتر

با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی به دلیل دسترسی آسان و راحت آن، سبب نگهداری هرچه بیشتر مشتریان وفادار و قدیمی خواهد شد که از جمله مزایای فروشگاه های اینترنتی برای مشتریان و همینطور صاحب فروشگاه می باشد. از طرف دیگر، یک فروشگاه اینترنتی از هر نقطه دنیا قابل دسترس مشتریان خواهد بود‌.

  1. مشتریان قدیمی شما که از محل سکونت سابق خود نقل مکان کرده اند، همچنان امکان خرید از فروشگاه شما را خواهند داشت.
  2. مشتریان جدیدی از مناطق دورتر خواهید یافت و بازه خریداران محصولات شما، بزرگتر خواهد شد.

۲- استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با عرضه بر مبنای تقاضا

خریداران با مراجعه به یک فروشگاه فیزیکی، توقع مشاهده محصولات و بررسی آنها را خواهند داشت. هرچند ممکن است مراجعه کننده کالا را بخرد یا به هر دلیلی اعم از قیمت، مقایسه با کالای دیگر و… از خرید آن، منصرف شود. در هر صورت شما موظف هستید موجودی مناسبی از کالاهای قابل ارائه، با میزان تقاضای نامشخص داشته باشید.

اما با استفاده از مزایا فروشگاه اینترنتی در یک فروشگاه آنلاین، کافیست تصویر و کاتالوگ مناسبی برای هر محصول ارائه دهید. کاربران با مراجعه به فروشگاه آنلاین، تصاویر و اطلاعات مربوط به محصول را مشاهده می‌کنند، با سایر محصولات مقایسه می‌کنند و در صورت تمایل، به خرید آن اقدام می‌کنند. شما در فروشگاه آنلاین نیاز به تامین فیزیکی کالا به تعداد زیاد، نخواهید داشت. بلکه باید این مورد را در نظر بگیرید که، امکان تامین کالا برای سفارش‌های ایجاد شده داشته باشید، در غیر اینصورت کالا را از منوی محصولات حذف کنید یا اتمام موجودی را، اعلام نمایید.

حتی چنانچه در آینده امکان تامین مجدد کالا را دارید، می‌توانید این مورد را در توضیحات محصول درج کنید تا احتمال مراجعه مجدد خریداران را، به وب‌سایت فروشگاه خود افزایش دهید.با مزایای فروشگاه اینترنتی به این ترتیب شما در بودجه اختصاص داده شده به تامین کالا نیز، صرفه جویی خواهید کرد و بر اساس میزان تقاضا نسبت به عرضه محصولات، اقدام خواهید نمود.

۳- استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با حذف هزینه‌های خرید و اجاره

ارائه خدمات از طریق یک فروشگاه فیزیکی، همواره با هزینه‌های تهیه یا اجاره، نگهداری، تعمیرات، مالیات و… همراه خواهد بود. فروشگاه شما چه کوچک به اندازه یک کیوسک فروش مجله، یا بزرگ به اندازه یک نمایندگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نیاز به صرف چنین هزینه‌هایی خواهد داشت. ضمن اینکه هرچه فروشگاه شما بزرگتر باشد، علاوه بر افزایش هزینه‌های نگهداری از ساختمان نیاز به نیروهای انسانی بیشتری نیز، پیدا خواهید کرد. علاوه بر آن اگر برای مناسبت‌های گوناگون، حراج‌های ویژه یا تغییر فصل، نیازمند تغییر چیدمان فروشگاه باشید هزینه‌های قابل توجهی برای ابزار، وسایل و نیروی کار بوجود خواهند آمد. در مقابل، در صورت راه‌اندازی یک وب سایت برای فروشگاه اینترنتی خود با یک طراحی سایت مناسب و کارآمد، بخش زیادی از هزینه‌های نام برده، با استفاده از مزایای فروشگاه اینترنتی کاهش خواهد یافت.

4 – فروشگاهی همیشه باز و در دسترس

همانطور که می‌دانید طبق قوانین دولتی مالکان فروشگاه‌های فیزیکی، بسته به نوع فعالیت خود موظف به تعطیلی فروشگاه در ساعتی مقرر خواهند بود. اگر فروشگاه شما در یک مرکز خرید واقع شده باشد، ساعات کار مرکز خرید نیز بر ساعات فعالیت فروشگاه، تاثیر خواهد گذاشت. البته در بعضی روزها و یا برای بعضی مشاغل شبانه روزی، قوانین متفاوت خواهند بود.

و مزیت های دیگری مانند:

یک فروشگاه اینترنتی، شامل این قوانین نخواهد بود. حتی در زمان استراحت شما و کارکنان، فروشگاه شما همیشه باز است که این از جمله مزایای فروشگاه اینترنتی می باشد! نیمه شب، پس از اتمام ساعت اداری، زمان پخش آگهی تلویزیونی و… همگی زمان مناسبی برای مراجعه به فروشگاه خواهند بود. این فروشگاه تعطیلی ندارد و همواره پاسخگوی مراجعین است که از جمله مزایای خرید آنلاین می باشد.

توانایی انجام کارها با سرعت بالا در فروشگاه اینترنتی

توانایی مدیریت و پردازش تعداد زیادی سفارش

به راحتی می توانید به اطلاعات مشتریان دسترسی داشته باشید

راحتی تشویق به خرید در سایت های فروشگاه اینترنتی

مشتریان کمتر تجربه بد خواهند داشت

کارمندان مقرون به صرفه در فروشگاه اینترنتی

شخصی سازی تجربه خرید در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

نمایش ساده پرفروش ترین ها در سایت فروشگاه اینترنتی

فروش بین المللی در فروشگاه های اینترنتی

مسئله مهمی هم که لازم دونستم بهش بپردازم کسب و کار در شبکه های اجتماعی است ؛ استفاده از شبکه های اجتماعی (مجازی ) روش خوبی برای ارئه محصولات و جلب مشتری می باشد ولی نباید اساس کار را بر یک شبکه اجتماعی بنا نهاد. زیرا تجربه نشون داده این شبکه های اجتماعی چند روزی مهمون ما میشن و میرن و یا هم فیلتر میشن مانند لاین ، وایبر ، تلگرام، تانگو و … پس داشتن یک صفحه مجازی با هر چند دنبال کننده نمیتواند پشتوانه خوبی برای کسب و کار ما باشد. آیا تا الان فکر کردین یک کسب و کاری که صرفا در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت میکنه اگه اون شبکه اجتماعی فیلتر بشه و یا کلا بساطشو جمع کنه چه بلایی بر سر اون کسب و کار میفته؟! در این شرایط بهترین روش داشتن یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی هست که میشه اساس کار ( فروش و ارائه خدمات) رو بر پایه این سایت و یا فروشگاه آنلاین گذاشت البته با تبلیغات تو شبکه های مجازی هم میشه رونق بیشتری به این کسب و کار داد.

شاید با خود بگویید داشتن یک فروشگاه اینترنتی هزینه داره، نیاز به مدیریت و تخصص داره و … اما امروزه فروشگاه سازهایی هستند که با کمترین هزینه و بدون نیاز به تخصص خاصی فروشگاه شما رو راه اندازی میکنند. فروشگاه اینترنتی آردا کالا این امکان را به تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی و کادویی ایجاد کرده که فقط با یک ثبت نام ساده و بدون هزینه در عرض چند دقیقه فروشگاه خود را راه اندازه کرده و شروع به فعالیت کنند.

https://www.ardakala.ir/wp-content/uploads/2021/01/b55.png
دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.