نکاتی برای خرید کادو بدون صرف هزینه گزاف

خرید کادو یک هنر است و هدیه مناسب می‌تواند روحیه شما را بالا ببرد یا رابطه را بهبود بخشد. این کار می‌تواند یک اشتباه را جبران کند، یا به‌سادگی به یک دوست عزیز یادآوری کند که برای شما اهمیت دارد. روان‌شناسان مدت‌هاست که شیفته موضوع هدیه دادن هستند، زیرا این پنجره به بسیاری از ویژگی‌های مهم دیگر انسان‌ها مربوط می‌شود: اینکه چطور بقیه را می‌بینیم، بر چه اساسی برای چیزها ارزش قائل می‌شویم، مهارت‌های تصمیم‌گیری و قدرت ما در همدلی.

دانیل فارلی، روان‌شناس می‌گوید: «انسان‌ها یک‌گونه فوق‌العاده اجتماعی هستند و یکی از مواردی که ما را متمایز می‌کند، ایجاد و حفظ روابط با دیگران است. هدیه دادن در روزهای تعطیل، تولدها، فارغ‌التحصیلی یا عروسی‌ها فرصتی عالی برای تقویت این روابط است.» در ادامه به نکات مهم در مورد خرید کادو می‌پردازیم تا این کار را برای شما آسان‌تر کند و هدیه مناسبی برای عزیزان خود تهیه کنید.

مانند دریافت‌کننده کادو فکر کنید.

خیلی ساده بگوییم چیزهایی بخرید که گیرنده می‌خواهد آن ها را برای خود خریداری کند. این موضوع ممکن است بدیهی به نظر برسد اما بسیار کمتر از آنچه انتظارش را دارید رخ می‌دهد. مردم تمایل دارند از هدایا به‌عنوان شوخی، تشویق یا یادگاری استفاده کنند، بسته به این موضوع نیاز به دانستن نیازهای طرف مقابل کم‌رنگ‌تر و یا پررنگ‌تر می‌شود.

هزینه بیش از حد لازم نیست.

یک مطالعه نشان می‌دهد که هزینه‌کردن برای دیگران باعث خوشبختی می‌شود. احساسات خوبی که با هدیه دادن به کسی که دوستش دارید ایجاد می‌کنید ممکن است بیشتر از هزینه‌کردن برای خودمان دوام بیاورد؛ بنابراین درحالی‌که مراقبت از خود مهم است. به یاد داشته باشید که سخاوتمندتر بودن نسبت به اطرافیان شما فوایدی دارد؛ اما اگر موفق نشدید، به‌خاطر داشته باشید که دلیلی وجود دارد که ما می‌گوییم چیزی که در فکر می‌گذرد مهم است.

آیا به دلیل این که احساس می‌کنید موظف به انجام آن هستید، برای کسی هدیه می‌خرید؟ آیا آنها چیزی برای شما می‌خرند تا احساس کنید باید در مقابل برای آنها چیزی بخرید؟ اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، به دنبال روش‌های متفکرانه و ارزان برای خرید کادو باشید. بیشتر اوقات افراد برای جبران بیش از حد هزینه می‌کنند زیرا متفکر نیستند. اگر به شخص موردنظر توجه کرده و به آن گوش دهید، احتمالاً می‌توانید به چیزی برسید که برای او اهمیت زیادی داشته باشد و به بودجه شما آسیب زیادی وارد نکند.

هدیه مناسب و به صرفه
هدیه مناسب و به صرفه

لیستی از چیزهایی که شخص به آن علاقه دارد تهیه کنید

به چیزهایی که باهویت آن ها ارتباط تنگاتنگی دارند توجه کنید و یک لیست درست کنید. اکنون با هر موردی در آن لیست، کوچک یا بزرگ، طرحی فکری داشته باشید. شما مجبور نیستید همه این هدایا را بدهید، اما با ترکیب چند هدیه کوچک می‌توانید یک کادو هوشمندانه که باسلیقه و هویت گیرنده متناسب است داشته باشید.

برای کسی که عاشق صنایع‌دستی است هدیه‌ای چوبی، سفالی یا چرمی می‌تواند گزینه خوبی باشد یا برای کسی که عاشق بیکن است یک کارت اشتراک رایگان رستوران می‌تواند بهترین گزینه باشد. در کل شخصیت افراد آیینة چیزهای دلخواه آنهاست.

نگاهی به گذشته بیندازید.

شاید کسی که می‌خواهید برایش کادو بخرید به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است و شما می‌توانید مدرک او را برای نصب روی دیوار یک قاب زیبا بگیرید. به‌یادآوردن خاطراتی که ارزشمند هستند به‌سادگی با یک تابلو عکس چوبی زیبا اتفاق می‌افتد می‌توانید تمام روز در مورد گذشته و خاطره‌هایتان صحبت کنید.

خرید هدیه هوشمندانه
خرید هدیه هوشمندانه

از خود بپرسید که آن شخص به چه چیزی نیاز دارد.

تنوع زیادی از محصولات وجود دارد که به مردم کمک می‌کند زندگی خود را با کارایی بیشتری اداره کنند. حتی می‌توانید وسیله‌های حرفه‌ای مربوط به شغلشان را خریداری کنید و بدین‌گونه آن ها را مطمئن کرده‌اید به همه وجوه زندگی‌شان توجه می‌کنید. برای مثال اگر خواهری دارید که به آشپزی علاقه دارد ظروف از جنس سفالی می‌تواند گزینه خوبی برای خرید کادو باشد.

کمی از خودتان را شامل کادو کنید

هنگام خرید کادو آن را به شیوه‌ای متفاوت شخصی‌سازی کنید. با نقاشی یک اثر هنری خلق کنید، آهنگ بنویسید، روسری ببافید یا اگر هنری در صنایع‌دستی دارید از آن استفاده کنید. این روش را با یک یا چند پیشنهاد فوق برای یک هدیه فوق‌العاده ترکیب کنید.

هزینه‌کردن برای خرید هدیه مناسب
هزینه‌کردن برای خرید هدیه مناسب

هدیه‌ای که آنها را بخنداند.

وقتی افرادی را در زندگی خود داریم که واقعاً دوستشان داریم و می‌خواهیم آنها را خوشحال کنیم، زیاده‌روی در این کارها آسان است. اگر شما فقط 500 دلار برای هدیه اختصاص داده‌اید و برای همسر خود یک آی‌پد 600 دلاری خریداری کرده‌اید، ممکن است در همان لحظه آنها را خوشحال کنید. وقتی متوجه می‌شوند که پول کافی برای احتیاجات ضروری ندارید ممکن است دیگر چندان خوشحال نباشد.

نکاتی برای خرید کادو به‌صرفه

  • بودجه هدیه را برنامه‌ریزی کنید. تمام مناسبت‌هایی که پیشرو دارید را بنویسید، از تولد گرفته تا کریسمس گرفته تا عروسی‌هایی که نیاز به خرید هدیه دارند. سپس تصمیم بگیرید که چقدر می‌توانید برای هر یک از مناسبت‌های مختلف هزینه کنید، زیرا می‌دانید که برخی از رویدادها به پول بیشتری نسبت به بقیه نیاز دارند.
  • از دادن هدیه دست‌ساز خودتان نترسید. یک راه آسان برای صرفه‌جویی در هزینه هدیه دادن اقلام دست‌ساز است. اگر برای کسی برنامه‌ریزی کرده‌اید و هدیه می‌دهید، بیشتر از هر هدیه‌ای که در فروشگاه خریداری شده باشد، معنی می‌دهد.
  • هدیه اشتراکی بدهید. گاهی اوقات بودجه‌ای که برای هدیه خود اختصاص داده‌اید می‌تواند محدودکننده باشد و آنجاست که خرید کادو مشترک به میان می‌آید. با یک دوست یا خواهر یا برادر هدیه بگیرید و به این صورت می‌توانید هدیه گران‌تر و بهتری را خریداری کنید.
  • آنلاین خرید کنید. خرید کادو به‌صورت آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر از بودجه خرج نکنید. قبل از اینکه چیزی بخرید، می‌توانید دقیقاً ببینید چقدر هزینه می‌کنید.
  • هزینه‌های احساسی را حذف کنید. اجازه ندهید احساسی که نسبت به یک فرد دارید باعث شود شما چیزی گران بخرید که ممکن است آن شخص بخواهد یا به آن نیاز نداشته باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله به نکاتی در مورد هدیه گرفتن و راه کارهایی برای خرید کادو جذاب ارائه دادیم. به یاد داشته باشید که مهم نیست که بودجه شما برای هدیه دادن چقدر است، مهم این است که بدانید خرید هدیه‌ای هوشمندانه همیشه با هزینه گزاف همراه نیست. با کمی تفکر و دقت به شخصیت و هویت طرف مقابل می‌توانید یک هدیه تکرارنشدنی فراهم کنید.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.